Rommelmarkt Noord-Sleen is publiekstrekker
Afgelopen zaterdag was het weer zover! De jaarlijkse rommelmarkt in Noord-Sleen ging om 13 uur van start. Ditmaal op een andere locatie in het dorp. Niet bij de molen, maar op een weiland op de kruising van de Odoornerweg en de Brinkweg.

Het is erg warm, maar vlak voor 13 uur staat er al een grote groep te wachten tot de bel klinkt en de markt geopend wordt.

De opbrengst gaat naar OBS de Vlinderhof. Zij gaan het geld gebruiken om activiteiten voor kinderen te organiseren. Een mooi doel. Laten we hopen dat de markt veel geld oplevert.

Er is weer van alles te koop en er is ook dit jaar weer een veiling. Hier worden grotere, meer waardevolle stukken bij opbod verkocht. De veilingmeester en zijn stagiair doen hun uiterste best.

Er komen mensen uit het dorp en uit de omgeving. Sommigen komen lopend, anderen op de fiets, maar er staan ook veel auto’s.

Als je veel of grote spullen koopt is een fiets niet zo handig.
Zo was er een man die met een bestelbus. Hij was bezig om een speelgoedtrekker in te laden. “Past het er allemaal nog in?” vroeg ik. Blijkbaar nog maar net! Hij had de hele bus al vol met gekochte spullen.

Ja, ja, je moet er snel bij zijn! Wij hadden een waterpomp gezien. Toen we terugliepen om nog eens goed te kijken, was ie al verkocht!
Uiteindelijk ging ik met een mattenklopper naar huis. Iets heel anders, maar ook handig.

Het blijft leuk die rommelmarkten. En het blijven publiekstrekkers. Zelfs als het tropisch warm is. Een petje wil dan nog weleens helpen.

De kraam met drankjes en zelfgemaakte lekkernijen had een prachtige plek in de schaduw van een grote boom. Daar werd dankbaar gebruik van gemaakt.
Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar weer gaat!
Verslag en foto's: Catrien Kleinheerenbrink