Open Atelierdagen goed bezocht

Open Atelierdagen goed bezocht

Afgelopen weekend gingen tijdens de Open Atelierdagen 2015 in Sleen en omgeving de atelierdeuren weer open. Het was een uitgelezen kans voor de liefhebbers om te ervaren wat beroeps- en vrijetijd kunstenaars maken in onze omgeving.

Afgelopen weekend gingen tijdens de Open Atelierdagen 2015 in Sleen en omgeving de atelierdeuren weer open. Het was een uitgelezen kans voor de liefhebbers om te ervaren wat beroeps- en vrijetijd kunstenaars maken in onze omgeving.

Niet alleen lieten de kunstenaars zien wat ze maken maar vooral ook hoe ze het maken. Kunstenaars die graag vertellen over hun werk en waarom ze het zo maken.

Bij Vacht & Pracht aan de Bannerschultestraat in Sleen vertelde eigenaresse Ingrid Bakker: "Ik doe dit jaar voor het eerst mee. Veel mensen waren nieuwsgierig wat er toch allemaal gebeurt in die oude stalletjes tegenover de bakker."

Paulien Kingma van de gelijknamige galerie aan De Goornhoek in Sleen.


Paulien werkt met glas en lood in gemengde technieken. 

Annemarie Elberse van Atelier AE aan de Brink in Sleen geeft uitleg over haar werk glasfusen.

Een van haar prachtige werken.

In de baander speelde de band De Lazy Willy Ruineband. Bandleden: Anneke Withaar, Willy Prummel, Gerard Broere, Eric van Beest en Paul Aaldering. 

In 't Haantje bij Atelier De Steentjes toonde Riet van der Steen haar keramiek en glasfusing.

Doelstelling
Eén doelstelling van de stichting Open Atelierdagen is mensen op een laagdrempelige manier met kunst en kunstenaars in aanraking brengen. Gewoon omdat de stichting de overtuiging heeft dat kunst iemand gelukkiger kan maken. Zeker als het zien van kunst mensen stimuleert zelf te gaan schilderen, beeldhouwen, keramieken of wat dan ook. Ook dit is een doelstelling van de stichting en gelukkig zijn er onder de deelnemende kunstenaars relatief veel die les geven. 

In de gehele gemeente Coevorden was in 36 ateliers werk te zien van maar liefst ruim 60 kunstenaars.

Klik hier voor alle foto's van Gre Koops en Jenny Hietkamp.

Naar archief